A Bükk hegység

és az Upponyi-hegység

A Dédestapolcsány - Szilvásvárad Soo kerékpárút

A dédestapolcsányi Soo kerékpáros turistajelzés Dédestapolcsány déli végéből, a tardonai és mályinkai út elágazástól indul. Mályinkát elérve folytatjuk az utunkat teljesen Bánkútig, a már nagyon sokat emlegetett mályinkai műúton (1). Közben a Farkas-nyaki elágazásnál érintjük a varbói Zoo jelzést. Bánkúton letérhetünk a fő nyomvonalról balra, egy rövid, de meredek földúton felfelé a Felső-Borovnyákra, ahol a jelzésünk véget ér a lillafüredi kör Koo jelzésénél (1A). Ha az eredeti útvonalon folytatjuk az utunkat, akkor továbbra is műúton maradunk. Nemsokára az utunkba belecsatlakozik a lezárt ómassai út, a lillafüredi kör Koo jelzésével együtt. Ki is tart majd mellettünk a Nagy-mezőig. Előtte még elérjük a csipkéskúti elágazást (2), ahol úgy is dönthetünk, hogy Csipkéskútra kerekezünk a műúton, ahol a jelzés véget ér (2A). Ha inkább tovább megyünk (3), akkor a Nagy-mezőnél jobbra fordulva rátérünk a Nagy-fennsíki műútra, ami egyenesen Szilvásváradra vezet minket. Itt tér el az ellenkező irányba a Koo jelzés. Az Olasz-kapu előtt 200 méter erejéig csatlakozik hozzánk az Eger-Bánkút Poo jelzése. A fennsík végénél az utunk elkezd ereszkedni egy igencsak kanyargós úton. Elmegyünk a Gerenna vár alatt, majd a szilvásváradi Milleniumi kilátó mellett és ráfordulunk a Tótfalu-völgyre. Ezen legurulva érjük el a szilvásváradi Szalajka-völgyet, ahol az utunk véget ér a szilvásváradi kör Zoo jelzésénél.

Teljes hossza : 36.5 km

Teljes emelkedés : 1363 méter

Teljes süllyedés : 1211 méter

Egyben bejárható leghosszabb útvonal (1,2,3) ( Dédestapolcsány - Szilvásvárad ) :

Hossza : 34.5 km

Emelkedése : 1308 méter

Süllyedése : 1139 méter

1.szakasz : Dédestapolcsány - Bánkút

Hossza : 15.6 km

Emelkedés : 869 méter

Süllyedés : 200 méter

1A. szakasz : Bánkút - Felső-Borovnyák ( Koo )

Hossza : 0.5 km

Hossza : 1.5 km

Emelkedés : 16 méter

Süllyedés : 72 méter

3.szakasz : Csipkéskúti elágazás - Szilvásvárad, Szalajka-völgy ( Zoo )

Hossza : 17.2 km

Emelkedés : 401 méter

Süllyedés : 869 méter

Látnivalók :

Dédestapolcsány, a Bükkhát, Mályinka, az északi Bükk, Bánkút, a Nagy-fennsík, a Tótfalui völgy és a Szalajka-völgy.

Megjegyzések :

Majdnem az egész turistajelzés műúton fut, ennek ellenére egyik oldalról sem egyszerű felkapaszkodni a Bükk-fennsíkra, de megéri, mert gyönyörű útvonal !

A Dédestapolcsány - Szilvásvárad közti Soo jelzés térképe

( Nagyobb képért kattints a kis képre ! )